یکشنبه 18 شهریور  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

دریاچه چورت کجاست | بهترین زمان سفر

دریاچه چورت کجاست | بهترین زمان سفر

دریاچه چورت کجاست | بهترین زمان سفر


نویسنده: محمد جواد علی نژاد
06 شهریور 1396

دریاچه ها

واقعیت جالبی در ایران دریاچه ها از جمله جاذبه ها طبیعی و زیبای موجود در کشورمان هستند که خود از جمله ویژگی های خاص این سرزمین می باشند. این عجایب طبیعت معمول با اتفاقی یا حادثه ای و یا اینکه در گذر زمان با جمع آب در جایی بوجود می آیند که خوشبختانه تعداد این مکان های زیبا در کشورمان کم نیست در مناطق شمالی ایران به خصوص در استان مازندران که خود پر از شگفتی های طبیعی و زیبایی است ، دریاچه های زیبایی وجود دارد .دریاچه چورت یکی از همین دریاچه ها است.

دریاچه چورت

معرفی

چهاردانگه بخشی در شهرستان ساری است که شهر کیاسر مرکز این بخش است. از مناطق گردشگری در چهاردانگه ساری می توان به باداب سورت در دهستان پشتکوه ، دریاچه میانشه در دهستان گرماب و دریاچه الندان واقع در چهاردانگه می باشد. دریاچه چورت یا میانشه که با وسعت 2.5 هکتار در این بخش واقع شده است در فاصله ی 10 کیلومتری روستای چورت قرار دارد. نکته ی جالب و قابل توجه این است که حوضچه ها یا چشمه های بی نظیر باداب سورت در نزدیکی همین دریاچه وجود دارند که به جاذبه های عجیب و بی نظیر این منطقه افزوده است ضمنا این چشمه های یکتا جزو دومین میراث طبیعی کشورمان هستند که در فهرست آثار ملی ثبت شده اند که رتبه اول در این فهرست را قله دماوند از آن خود کرده که در نوع خود این رکورد زنی جالب است.

شکل گیری دریاچه

دریاچه چورت بر اثر رانش زمین و زلزله در سال 1320 بوجود آمده که از آن پس این دریاچه محل تجمع مقدار آب فراوان و زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری شده است البته نکته جالب و قابل توجه اینست که این دریاچه را خواهر خوانده ی دریای خزر نیز می نامند . نام دیگر این دریاچه میانشه هست که وجه تسمیه در دریاچه چورت که می توان گفت در فصل پاییز خود مامنگاه عشاق و پناهگاه دلسپردگان است یعنی می توان گفت حتما احتیاج نیست که به پاریس و خیابان شانزلیزه بروید تا لذت عشق را در کنار یار ببرید در پاییز این جلوه در در یاچه چورت رقم خواهد خورد و شما را شیفته ی خود می کند. درفصل های گرم آب این دریاچه به پایین ترین سطح خود می رسد که موجب بوجود آمدن صحنه ی بسیار جالبی از بیرون آمدن درختچه های زیبا در سطح دریاچه است و نشان از تلاش و سختی این درختچه های برای برگشتن به روی آب و گرفتن تنفس است .

دریاچه چورت - مازندران

مسیر دریاچه چورت

اگر اهل پیاده روی هستید حتما مسیر رسیدن به دریاچه را امتحان کنید چرا همه ی افراد ی که به آن جا رفتند مجذوب این مسیر شدند در حین راه رفتن می توانید از بوی لذت درختان و حس کردن برخورد رطوبت به پوست صورت تان انگار زندگی جدیدی را به انسان می بخشد . به دریاچه که رسیدید بعد از لذت بردن از زیبایی آب دریاچه مبادا فکر شنا به سرتان بزند چون پر از خطر است البته خیلی هم تعداد خطر بالا وجود ندارد یک خطر دارد که آن مرگ است ببینید اگر مشکلی با این خطر ندارید خب برید ولی خب اگر هم خواستید شنا کنید که ، خب شنا نکنید دیگه خطر داره تمام . البته از تفریحات سالم در کنار این دریاچه ماهگیری را می توان تفریحی نسبتا جالب و لذت بخش دانست . از دیگر تفریحات جالب این دریاچه قایق سواری است که خب می توان با قایق شخصی این کار رو کرد چون فعلا قایق برای استفاده عموم در آنجا وجود ندارد.

دریاچه چورت

بهترین زمان سفر

این زمان، زمانی است که زیبایی دریاچه چورت در اوج جلوه گری و رنگ باشیدن به منطقه چهاردانگه است که همه را مست و مدهوش می کند با این حال نمی توان از زیبایی فصل بهار هم چیزی به زبان نیاورد ؛ صدای پرندگان زیبا و عبور گله ها و نکات مثبت دیگر . البته در صورت توانایی دست و پنجه نرم کردن با سرمای زمستان و هوای سردش ، در زمستان هم می توانید تجربه جدیدی را داشته باشید و سفیدی بی نظیر این دریاچه و به خصوص منطقه چهار دانگه را تجربه کنید .

نکاتی برای اقامت در دریاچه چورت

برای اقامت در دریاچه چورت ضمن داشتن وسایل حداقلی برای اقامت می بایست لباس گرم هم داشته باشید که صبح موقع بیدار شدن از خواب سرما نخورده باشید که این حالت مختص پاییز و زمستان است و در تابستان خیالتان راحت باشد . ولی اقامت در کنار این دریاچه بی نظیر و بیاد ماندنی را حتما تجربه کنید که در شب هنگام با صدای قورباغه و جیرجیرک (که در زبان محلی به قورباغه ، وگ و به جیرجیرک ، جرجرانی می گویند) همراه می شود. یادآوری های ضروری از آنجایی که این مکان فاصله ی زیادی از شهر دارد پس بهتره یکسری مسائل رو در نظر بگیرید مثل آنتن موبایل و خب حتما یک دوربین عکاسی هم همراه داشته باشید چرا که قطعا تصاویری هستند که ارزش عکس گرفتن را داشته باشند . در ضمن پس از پایان سفر حتما به جمع آوری زباله هایتان اقدام کنید که خب این عمل مستلزم به همراه داشتن کیسه زباله است . و در آخر به یاد داشته باشید که طبیعت زیستگاه جانوران و گیاهان دیگر هم می باشد پس لطفا در حفظ آن کوشا باشید.

دریاچه چورت

مسیر پیاده روی دریاچه مجهز به استراحتگاه و سرویس بهداشتی نیز می باشد که برای رفاه حال مسافران و گردشگران قرار داده شده است پس خیلی نگران نباشید. برای آب آشامیدنی هم اگر همراه خود نبردید می توانید از نهر های اطراف استفاده کنید .


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ